O scrisoare de la un prieten autist

„Dragi prieteni,

Probabil nu înțelegeți de ce vă spun că sunt diagnosticat cu autism. Probabil, nu înțelegeți de ce vă spun că am probleme cu înțelegerea oamenilor sau a anumitor lucruri.

Iată de ce: o fac pentru că „înțelegerea” este ceea ce îmi dă necazuri. Am tendința să-mi pierd prieteni din cauza asta. Aceasta poate provoca probleme cu comunicarea și înțelegerea lucrurilor în general. Le spun oamenilor astfel încât aceștia sunt avertizați că eu nu fac aceste lucruri intenționat. Este chiar o parte din cine sunt eu și trebuie să muncesc cu asta, dar este greu de făcut acest lucru. Eu fac tot posibilul, dar uneori „tot posibilul” meu nu este suficient de bun.

Uneori, eu nici măcar nu știu că o fac până se întâmplă deja, iar persoana a plecat. Vă rog să încercați să aveți răbdare cu mine. Încerc. Vă rog să rețineți că nu este despre voi și nu sunt în întregime eu – este modul în care funcționează creierul meu. Încerc să fiu răbdător cu mine, dar este mai greu atunci când prietenii mei nu sunt cu mine. Îmi pare rău pentru orice neînțelegere care se poate întâmpla, dar vă rog să înțelegeți că nu înseamnă că nu mă străduiesc să fiu un prieten bun.

Există mai multe lucruri pe care mi-ar plăcea să le fac pentru voi, prietenii mei, dar cele mai importante lucruri sunt acestea:

Mi-ar plăcea să îmi spuneți dacă simțiți că nu vă înțeleg corect. Nu vă pot spune când am dificultăți de înțelegere, așa că am nevoie să-mi spuneți voi: “Hei, cred că m-ai înțeles greșit.”

Mi-ar plăcea să nu mă tratați ca pe un copil sau să gândiți așa, doar pentru că eu sunt autist, am nevoie de ajutor constant. Pot să-mi trăiesc viața pe cont propriu. Da, există unele lucruri pentru care am nevoie de ajutor, dar nu am nevoie de supraveghere permanentă. Fiind autist nu înseamnă că sunt un copil. Am 23 de ani, așa că vă rog să mă tratați ca atare.

Dar, cel mai important, atunci când lucrurile devin dificile, vă rog să aveți răbdare. Știu că lucrurile pot fi dificile, iar eu nu mă aștept ca voi să fiți perfecți, dar vă rog să încercați să aveți răbdare cu mine. Știu că poate fi frustrant; este frustrant pentru mine, de asemenea!

Fiind autist face parte din cine sunt eu. Nu este o „boală” și nu trebuie să fiu „vindecat.” Da, lucrurile pot fi dificile, dar nu aș schimba asta pentru nimic. Am doar nevoie de prieteni răbdători și înțelegători cu mine.

Noi oamenii cu autism avem nevoie doar de o societate în care putem fi noi înșine – și asta începe cu voi, prietenii mei.

Cu sinceritate,
Prietenul vostru autist”

„A Letter From Your Autistic Friend” by Arianna Nyswonger, găsită în

https://themighty.com/…/08/a-letter-from-your-autistic-fri…/

Leave a Reply

