Poveste terapeutica – Pauza de meditatie…

Sursa: http://elinaellis.blogspot.ro
Sursa: http://elinaellis.blogspot.ro

Nu de mult am cunoscut un copil. El obisnuia sa caute prin tot felul de locuri. Asa l-am gasit eu sau poate ca el m-a gasit pe mine?

Ratacea cat era ziua de lunga. Nu stiu exact ce voia sa gaseasca, dar, cum v-am spus,  asa ii era obiceiul. Nu stiu nici ce faceau parintii lui, nici el nu stia de ei. Aveau treaba, cu siguranta.

Era un copil frumos, iar in ziua in care l-am intalnit, era foarte trist. Mi-a aratat un bulgare de pamant si m-a intrebat daca vreau sa aud povestea acelui bulgare.

Am ridicat dintr-o spranceana atunci, la auzul acelei intrebari. Nu prea aveam chef de povesti, dar pentru ca parea tare trist si nu voiam sa il supar si eu cu o invitatie gen: „Lasa-ma in pace, du-te de aici, nu vezi ca am treaba!” m-am asezat jos, langa el, si l-am rugat sa imi spuna povestea acelui bulgare. I-am spus ca sunt foarte curioasa sa o aud.

Chestia asta cu curiozitatea l-a facut sa ii sclipeasca ochii de bucurie.

„Stii, mi-a zis el, chiar e o poveste pe cinste. Chiar vrei sa ti-o spun?”

„Da, sunt foarte curioasa” am intarit eu, aproband din cap cu seriozitate.

Si atunci copilul a inceput a povesti. Va spun si voua povestea, asa cum am auzit-o, fara sa o deformez prea mult.

Se pare ca pe acel bulgare de pamant l-a gasit copilul intr-una din expeditiile sale. Mie nu mi se parea sa aiba ceva special, dar el sustinea ca acel bulgare era foarte special. Si mi s-a parut mai potrivit sa nu il contrazic. Era un bulgare pretios pe care l-a gasit cu mare greutate. Era, credea el, o mare comoara si probabil fusese ascuns cu mare grija de niste hoti sau pirati demult, demult, si nimeni altcineva pana la el nu il mai gasise. Copilul luase bulgarele de pamant si, fericit nevoie mare de descoperirea sa epocala, il arata tuturor celor pe care ii intalnea in drum. Parintii, dupa cum v-am spus, aveau treaba si nu puteau fi deranjati.

„Ei, priviti ce am gasit!” striga el fericit. „Este o mare comoara”.

Dar oamenii nu se sinchiseau de acest copil si de comoara lui! Unii radeau de el, il persiflau, altii nici nu il bagau in seama. Pentru un bulgare de pamant sa fie ei deranjati? Unii erau asa de suparati (de-ale vietii, se intelege) incat se repezeau la biet copil sa il bata. Si daca reuseau sa-i traga vreun sut pana sa apuce el sa fuga, erau chiar fericiti.

„Asa ii trebuie, drac impielitat” ii ziceau ei printre dinti.

Si copilul imi spunea mie: „Iti dai seama, eu le aratam comoara si ei nu ma luau in serios!” .

Chestia asta pe mine m-a intristat al naibii de tare. Imi imaginam un copil fericit, nevoie mare, aratand in stanga si in dreapta marea lui descoperire: un bulgare de pamant. Toti se uitau la nenorocitul de bulgare de pamant si nu intelegeau ce atata bucurie putea sa produca. Ce mare scofala? Doar nu era aur. Nu era nici o bogatie. Copilul asta ii pacalea. Era un terchea-berchea care ii tinea din drum. Dar, dincolo de valoarea bulgarelui, ei nu vedeau bucuria din ochii lui si nu se bucurau de bucuria lui! Ce daca era doar un bulgare de pamant? Era marea lui descoperire si il facea fericit.

Atunci, m-am uitat la copil si i-am spus, destul de trista:

„Ai dreptate, ni se intampla, adeseori, sa ne uitam la cei dragi noua, la lucrurile din jurul nostru,  si sa nu vedem decat ceva foarte banal si lipsit de importanta. Uitam sa vedem lumea din jurul nostru cu ochi de copil si uitam sa fim copii. Dar tu, azi, chiar mi-ai inseninat ziua si mi-ai amintit de inconfundabila magie a copilariei.”

Si apoi mi-am luat la revedere de la el si am plecat, dar am ramas cu gandul la el si la povestea lui….

Dar voi, dragi cititori, cu ce ganduri ati ramas citind aceasta istorioara ?

*

Autor: Daniela Dumitru, psiholog

6 thoughts on “Poveste terapeutica – Pauza de meditatie…

Leave a Reply

